Tunnista ketä päästät sisään
Kulkujärjestelmässämme päätät, kenet päästäät sisään ja miten. Ehkä asiakkaan täytyy tunnistaa itsensä BankID:llä tai Norwegian BankID:llä. Ehkä tarvitset voimassa olevan sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron. Ehkä vain ennalta hyväksyttyjä ihmisiä? Valitset itse.
Erilaisia tapoja tunnistaa asiakas
Kaikkein tehokkain asia kulkujärjestelmässämme ovat kaikki erilaiset tavat tunnistaa asiakkaasi. Asiakkailla on erilaiset ehdot, tausta ja ehkä kansallisuus. Haluamme tarjota tunnistusmenetelmän kaikille asiakkaille. Laajennamme jatkuvasti uusilla menetelmillä. Asiakkaana voit valita, mitä menetelmää haluat tukea.
Tänään voimme mm. tunnistaa seuraavat
Pankkitunnus
Asiakkaamme ovat pääosin Ruotsissa, joten meillä on tietysti tuki ruotsalaiselle BankID:lle, jota niin monet käyttävät päivittäin.
Tanskalainen BankID / MitID
Tunnistaaksesi eteläiset naapurimme aktivoit Tanskan vastaavan oman BankID:mme, eli MitID:n.
Norjan pankkitunnus
Sama norjalaisten kanssa.
Finnish BankID
Sama Suomen kanssa.
Smart ID Baltiassa
Baltian asiakkaat voivat käyttää omaa tunnistustaan eli Smart ID:tä.
Tekstiviesti
Helpoin tapa, joka toimii kaikille, joilla on matkapuhelin ja tekstiviesti. Asiakas syöttää matkapuhelinnumeronsa, vastaanottaa tekstiviestin koodilla, asiakas syöttää koodin ja sen jälkeen kirjautuu sisään.
Kasvojentunnistus henkilöllisyystodistuksella
Asiakas ottaa henkilötodistuksekseen kortin, joka voi olla periaatteessa mikä tahansa henkilötodistus maailmassa. Tämän jälkeen asiakkaan kasvot skannataan. Muutamassa sekunnissa henkilöllisyystodistus on analysoitu ja verrattu asiakkaan kasvoihin varmistaakseen, että ne täsmäävät. Tämän ratkaisun avulla voit tunnistaa asiakkaan mistä päin maailmaa tahansa.
Lisätunniste
Sen lisäksi, että asiakas on tunnistanut henkilöllisyytensä, voit kaupan omistajana vaatia asiakkaalta myös voimassa olevan puhelinnumeron ja/tai voimassa olevan sähköpostiosoitteen. Näin saat lisätietoa asiakkaista, jotka olet päästänyt miehittämättömään myymälääsi.